Poniedziałek.

Miałem tego nie robić ale nie mogę się oprzeć.
Podsumowanie mojej „działalności” tutaj.Od samego początku istnienia tego Służba Więzienna Okiem Klawisza naświetlam rzeczy niepokojące.Począwszy od patoli w zarządzaniu SW, poprzez przepisy często niezrozumiałe aż po to jak teraz wygląda kara bezwzględnego pozbawienia wolności w Polsce.
Podsumowując muszę odnieść się do wczorajszego incydentu w Gdańsku.Nie obwiniałem tutaj nigdy nikogo za lipę która się dzieje, jestem apolityczny w tym co pisze i tak będzie tym razem.
Przykład pana „Stefana”, tak PANA bo tak będziemy się do niego zwracać przez najbliższe pare lat MY funkcjonariusze SW. PAN Stefan przeleżał w pudle 5 lat, nauczyliśmy go być roszczeniowym i aroganckim i pokazaliśmy jaki jest bezkarny. Zapewniliśmy mu 5 lat jedzenia, dachu nad głową oraz opieki medycznej. „KARĘ” którą odbywał w którymś z ZK można porównać, robiłem to już niejednokrotnie, do wczasów w Ciechocinku.
Kara bezwzględnego pozbawienia wolności w przypadku osób takich jak PAN Stefan często jest tylko etapem w życiu, jeśli poruszał się On wcześniej w podobnym otoczeniu to świetnie sobie tam dał radę – śmiem twierdzić że nawet mogło mu się to podobać.
Mógł utrzymywać kontakt z ludźmi jego pokroju, jego upodobań, z którymi miał wspólne tematy i doskonale się rozumiał. Na przeszkodzie do bycia w pełni szczęśliwym brakowało tylko „wolności” takiej naszej codziennej. Trochę poćwiczył trochę przyćpał ogólnie 5 lat jebło. W głowie ciągle siedział mu żal za to że siedzi, że ktoś go wsypał czy przybił mu więcej niż sam sobie wyliczył analizując i planując te napady. ( wg mnie kara zbyt niska, ale to nie klawisz decyduje tylko sędzia ).
Po tym co odjebał również śmiem twierdzić że w pudle byly z nim problemy – może nawet zaatakował jakiegoś funkcjonariusza podczas odsiadki ( ale to tylko przypuszczenia ) ponieważ czuł cały czas że wg niego został niesprawiedliwie osądzony.
Wyskoczył na wolność dostał z funduszu postpenitencjarnego nowe ciuchy, może pare złotych na bilet – a może nawet miał zapełnioną całą żelazną. Wyszedł zobaczył że 5 lat to w huj czasu cięzko mu się teraz odnaleźć ( skok technologi, zmiany w przepisach, zmiany w całym życiu ) w pudle nikt mu nie powiedział że będzie MUSIAŁ coś zrobić bo przez 5 lat jedyne co musiał to rano i wieczorem przy apelu stać w zielonym ubraniu i podkreślam NIC WIĘCEJ.
Zderzył się z rzeczywistością nie potrafił w niej odnaleźć i postanowił wymierzyć karę za swój nieudany start. Pewnie pisał o jakieś wokandy, przerwy w karze na wszystko była blacha bo nie dał się „zresocjalizować”, wyszedł jedyne co nauczyło go więzienie to że musi być stanowczy i brutalny( słownie lub fizycznie) by coś uzyskać. W tym pustym dzbanie skleił wszystko w całość, a efekt widać było wczoraj od godziny 20:00 na każdym kanale informacyjnym.
Na początku napisałem że nie będe nikogo obwiniał, tutaj obwiniłem PANA Stefana. Ale to tylko moje subiektywne zdanie. Pan Stefan wjedzie na puche z fejmem dojebanym na maxa – w oczach innych złodziei będzie już kimś.. Stefan przeleży kolejne pare lat za pieniądze moje, twoje a także Pana Adamowicza. Wyjdzie …
Pozdrawiam 🦎🦎🦎🦎
Oddzialowy Gad
16 stycznia 2019 at 21:57
Co do warunków opisanych to dużo prawdy w tym ale zapomniałeś jeszcze o kwitach co upierniczą wszystko, o tym ze garnki i tego typu sprzety to P3 czyli franki z wioski co przypadkiem pijani komus zęby wybili lub poresocjalizowani.
Już nie gadaj że w sw tak są zaskakani. Nieroby co robić się nie chciało tylko hajs mieć za nic. Pozdrawiam serdecznie. Oby ten system się zmienił
16 stycznia 2019 at 18:08
A pomyślał ktoś, że więziennictwo to ogromny biznes…., że produkcja przestępców jest celowa i na rękę dla bardzo wielu osób w tym kraju….
16 stycznia 2019 at 17:56
Dla mnie totalnego laika zastanawiająca jest ta umiejętność posługiwania się nożem, trzy ciosy, każdy śmiertelny, zadane z precyzją podczas takiej imprezy, takiego a nie innego oświetlenia i warunków atmosferycznych. Inna sprawa, że w takich sytuacjach kiedy mamy 1000% pewności co do sprawcy, powinna być kara śmierci.
16 stycznia 2019 at 12:56
Szanowny Panie. Całkowicie zgadzam się z Pańskim artykułem. Mam szwagra – emerytowanego funkcjonariusza SW. Wielkokrotnie opisywał w jakim warunkach żyją sobie, na nasz koszt złodzieje i inna swołocz (bo inaczej tego nazwać się nie da). Mają przywileje i prawie żadnych obowiązków. Podobno pan minister Ziobro podpisał jakieś rozporządzenie w sprawie prac przymusowych wykonywanych przez wieźniów, ale nic bliżej nie wiem na ten temat. Inną sporawą jest kwestia takich ośrodków jak ten w Gostytninie – gdzie siedzi się bez wyroku sądowego a tylko na podstwaie orzeczenia lekarzy jakiegoś płockiego organu lekarskiego, który nawet nie musi więźnia oglądać: i, jak orzeknie brak postępu w resocjalizacji to taki gość, nawet już po odbyciu wyroku, będzie siedział do us…nej śmierci. (artykuł w POLITYCE z ubiegłego roku). Czego PANU stefanowi (Tak! Mała literą imię) serdecznie życzę. Szkoda tylko, że za nasze wspólne pieniądze. Inną sprawą jest też mowa nienawiści – szczególnie pod adresem Twóry WOŚP (polecam anrtykuły „Matki Kurki”), które również mają swoje oddziaływanie na pewną część naszego społeczeństwa – może tę czującą się bardziej przegraną a może po prostu bardziej nieudaczną i – jak Pan sam zauważył – wychowaną roszczeniuowo. Niestety,, obserwuję to na wczesnych etapach życia dzieci, że coraz więcej wychowujemy takich roszczeniowych nieudaczników. Obawiam się, że to dopiero początek kłopotów. W ogóle dziękuję za fajny blog i to prowadzony poprawną, literacką polsczyzną. To już takie rzadkie na forach. Życzę bezpiecznej pracy, bo rozumiem Pana sytuację i czekam na kolejne wpisy. DRN
16 stycznia 2019 at 06:26
Pan Stefan może zostać przykładnie ukaranany i liczę na taką karę. Dał się wpędzić w kozi róg. Żaden polityk nie pozwoli na zabijanie polityków. A dzisiaj służby tego kraju maglują Pana Stefka od niedzieli, więc na pewno już pożałował tego, co zrobił.
16 stycznia 2019 at 00:34
Na jednym z portali jest wpis człowieka – który przedstawił się min., jako znawca sztuki operowania nożem – że jest bardzo mało prawdopodobne, aby ten człowiek (jak tutaj się pisze – PAN STEFAN), takim nożem i w warunkach tam panujących mógł zadać takie rany, tj. brzucha, serca i narządów wewnętrznych. Poza tym podkreśla, że na żadnym ujęciu nie widać twarzy napastnika; sugeruje, że mogła to być „ustawka”, że służby robią takie rzeczy, o jakich pisarzom się nie śniło.
16 stycznia 2019 at 19:03
Można prosić o linka do strony ?
16 stycznia 2019 at 19:11
http://www.facebook.com/sluzbawieziennaokiemklawisza/
15 stycznia 2019 at 22:16
Dla takich karą powinna być praca w wysokometanowej kopalni. I jak nastąpi wybuch to nie ratować.
15 stycznia 2019 at 21:54
Wet za wet! Nie ma kar śmierci dlatego robią co chcą bandyci !!!
15 stycznia 2019 at 21:52
A nie pomyślał nikt że Pan Stefan jest świetnym aktorem?? że ktoś mógł mu to zlecić a teraz udaje wariata? I co z tą plakietka jak ją zdobył bo jednak jakoś wszedł na tą scenę ?
15 stycznia 2019 at 21:52
Hmmm 🤨
15 stycznia 2019 at 21:05
A dac mu kilof i łopatę niech pracuje jak inni uczciwi ludzie może to co coś nauczu
15 stycznia 2019 at 17:28
Nie ma co tu udowadnac, badac itp. Zrobil to na oczach wielu ludzi. Bezwarunkowe wiezienie i tyle. Istnieja akty laski to niech w tym przypadku bedzie odwrotnie.
Tylko szkoda ze bede musial na niego pracowac.
15 stycznia 2019 at 16:53
Czyli Polska będzie miała swoje Breivik story? Okazuje się, że jesteśmy już prawie Skandynawią. Na razie nożownik cieszy się obrońcą z urzędu i czułą opieką kilku psychiatrów… poza uwagą, którą sobie wymarzył / zaplanował i też na pewno go rajcuje po miesiącu bidy na wolności. A z tego co Pan pisze wynika, że nikt mu nawet do talerza nie napluje. Cywilizacja owiec. K*m-ć.
15 stycznia 2019 at 16:51
Wstrząsający opis parani polskiego systemu. Bandzior, zadeklarowany bandzior, w najgorszym dla niego scenariuszu dostanie 25 lat. Wyjdzie w wieku około 60 lat. Dostanie emeryturę wyliczoną po 0,7% za okresy nieskładkowe a jeśli podejmie pracę w więzieniu obliczać mu będą 1,3% za każdy rok. Tymczasem oficerom służb specjalnych, nie karanych i którzy nie popełnili ŻADNEGO przestępstwa, nie uczynili nikomu krzywdy, odebrano emerytury obliczając im 0% za każdy rok służby. To jest właśnie Polska pisowska.
15 stycznia 2019 at 16:30
Szczerze? Policja powinna go wypuścić w centrum miasta. – Wypuścić i odwrócić wzrok…
15 stycznia 2019 at 16:31
To tak samo niemożliwe jak to że ktokolwiek zrobi mu coś w więzieniu.
15 stycznia 2019 at 16:09
Generalnie pobyt w AS czy ZK uczy bandytów myślenia roszczeniowego. Im się należy i to na już. I dotyczy to wszystkiego. Pracując w kryminale zawsze mówiłem, że system penitencjarny jest chory ponieważ wszystko bandziorom podajemy na tacy. Załatwiamy za nich wszystko, mają praktycznie służbę zdrowia na już. Praktycznie zero obowiązków tylko uwaga jest ich skupiona na to co im się należy. A z roku na rok należy im się coraz więcej przy aprobacie przełożonych , którzy dostają wytyczne z ” Dowództwa z Warszawy „. Wodzowie w Warszawie robi wszystko co chcą rządzący bo dbają o swoje stołki. A najważniejsza to jest statystyka skarg. I wszystko się robi żeby tych skarg było jak najmniej. I w takim AS czy ZK taki skargowicz żyje jak paczek w maśle. Latają przy nim praktycznie na każde zawołanie funkcjonariusze przeróżnych działów i starają się mu zagwarantować wszystko żeby skargi nie było. A jak już taka się pojawi to oczywiście na nią trzeba odpowiedzieć choćby była najbzdurniejsza i poza więzieniem nikt by jej nawet dobrze nie przeczytał tylko wywalił do kosza. Ale w pudle nie ma tak dobrze. I piszą , że f-sz się nie uśmiecha, że po przeszukaniu celi f-sz zostawił nieporządek, że psy szczekają, i generalnie z nudów napiszą wszystko. Doszło więc do paranoi i funkcjonariusz zaczyna być praktycznie służącym bandyty bo boi się , że on napisze skargę i będzie miał kłopoty u przełożonych, bo mogą mu obniżyć dodatek albo spowodować żeby się taki funkcjonariusz najlepiej sam zwolnił bo się nie nadaje do służby. A między innymi za taki stan rzeczy odpowiadają przeróżne organizacje, które nadzorują czy nie dochodzi do nadużyć w służbie. Przychodzą do więzień i słuchają bredni osadzonych i się rozczulają nad nimi jak im to źle z w kryminale i jak to bezwzględni f-sze nad nimi się pastwią. te czasy gdzie w więzieniach była dyscyplina i można było dostać łomot od f-sza za darmo się skończyły po 1989 r. Teraz jak się bandzior powiesi to przyjeżdża prokurator i węszy czy można było temu zapobiec. Co robił oddziałowy, wychowawca, psycholog, że nie zauważył, że nie zapobiegł temu. Na wolności jak ktoś się powiesi czy popełni samobójstwo to pies z kulawą noga się tym nie zainteresuje a w więzieniu to wygląda jakby to f-sz zacisnął pętle na jego szyi. Jak ktoś chce popełnić samobójstwo to nic go nie powstrzyma. dochodzi do takich absurdów, że psycholog zakłada takiemu delikwentowi kartę zagrożonego samobójstwem i ustala np. kontrolę jego zachowania w celi do 15 min co jest po prostu fizycznie nie wykonalne. Jak taki się powiesi a oddziałowy nie odnotuje w systemie, że dokonał jego kontroli zachowania w terminie to już ma pozamiatane. Taki osadzony zagrożony samobójstwem później gra na tym a f-sze skaczą nad nim jak nad jajkiem. Bandyci są otoczeni ze wsząd opieką i prowadzeni są za rączkę co tylko uczy ich roszczeniowości i braku samodzielności. Po wyjściu takiego na wolność próbuje tak funkcjonować w życiu codziennym. Gdy napotyka przeszkody w urzędach, różnego rodzaju instytucjach. Nic samo natychmiast sie nie załatwia to jest w szoku i reaguje agresją, że jak to. Już teraz natychmiast ma być, A na koniec wypowiada sztandarowe zdanie o braku kompetencji.
15 stycznia 2019 at 20:58
Jaka samodzielność? Wiesz o czym i co piszesz? Skazując, państwo bierze odpowiedzialność za każdy aspekt życia osadzonego. Samodzielnie może iść do kącika. Opisz jakie jest przygotowanie do wolności? Dostaje kopa i za bramę.
16 stycznia 2019 at 08:39
Do K. radzę przeczytać jeszcze raz mój tekst, może coś Ci się rozjaśni. Wiem o czym piszę bo trochę lat przepracowałem w SW. Wyraźnie napisałem, ” że system penitencjarny jest chory. Jak mam opisać przygotowanie do wolności którego nie ma. Masz pretensje do mnie , że jest jak jest ? Napisałem jak to wygląda od środka bo 90 % społeczeństwa nie ma o tym pojęcia. Nie ja siedzę w rządzie, w sejmie i nie ja odpowiadam za taki stan rzeczy. Resocjalizacji nie ma i nie będzie. Z każdym rokiem jest gorzej i z więzienia robi się sanatorium dla przestępców. Jest tylko izolacja od społeczeństwa i nic poza tym.
15 stycznia 2019 at 15:48
Tak naprawdę za brutalne napady na placówki bankowe powinien dostać dożywocie albo lepiej czapę jak jest w innych normalnych krajach, a tak za 4 brutalne napady wyhaczył piątkę wakacji on inclusive.
15 stycznia 2019 at 15:24
Nie wiadomo. A może „pośliźnie się na mydle” tak nieszczęśliwie, że sobie skręci kark? W polskim systemie karno-penitencjarnym różne dziwne rzeczy się dzieją.
15 stycznia 2019 at 15:25
Działo.
15 stycznia 2019 at 21:00
Nie działo, dzieje. Pasy i w ramach represji celowo mydło pod plecy. Napuszczenie innych na spacerniaku do łomotu. To realia
15 stycznia 2019 at 21:01
Dawno i nie prawda
15 stycznia 2019 at 15:05
rozumiem co myśli pan klawisz , rozumiem nie znaczy że się zgadzam. Kodeks pozwala na ćpanie w kryminale ? czy tak dobrze wykonujecie swoją pracę ??? Rozumiem frustrację niespełnienie klawisza ale co chce robić z tymi osobami w kryminale- osobiście uważam że wymaga to dyskusji ale tak pochopnie nie wydajmy sądów , pozostawmy to tym co znają całą sytuację. Były już różne więzienia : stalinowskie, hitlerowskie itp dużo pisać. Bardzo powierzchowny płytki osąd …….. bardzo często słyszę że są ludzie którzy wiedzą jak coś robić rządzić państwem , prowadzić więzienia itp itd w większości mają już jednak pracę w taxi , [pan jest wyjątkiem dostał ją w SW – przełożeni powinni rozliczyć
15 stycznia 2019 at 15:09
Proszę Pana nasza służba trwa 12 godzin podczas której wykonujemy MY dział ochrony czynności ochronne oraz profilaktyczne. Osadzeni poprzez połknięcie lub wsadzenie sobie w zakamarki ciała wnoszą narkotyki, często również są przysyłane w paczkach. Każdy funkcjonariusz rzetelnie wykonuje xzynnoscz ale oni mają 24h na dobre czas by kombinowac jak to wniesc a my mamy setki innych zadań. Choćby odpisywanie na skargi. No że za gorące jedzenie zostało mu podane.
Pozdrawiam
15 stycznia 2019 at 14:20
Zaplanował bez dwóch zdań. Dożywocie bez prawa do warunkowego bo tyle tylko ustawa przewiduje. Reszta nie ma sensu. Tragedia.
15 stycznia 2019 at 13:52
Świetnie zostało to opisane. Super artykuł !
W głowie się nie mieści, że człowieka tak pobłażliwie się traktuje w przypadku popełnienia czynu karalnego, a on w momencie wychodzenia na wolność zamiast nabrać odrobiny pokory i skruchy, zaczyna się panoszyć, szukać sławy i poklasku wśród takich właśnie ludzi jak on sam.
Najbardziej bolesne jest jednak to, że wszystko to stało się w takim uroczystym dniu, który zawsze kojarzył nam się z szerzeniem dobra, pomocy i uśmiechów na twarzy.
15 stycznia 2019 at 13:18
,,Kiedyś usłyszałem jedną bardzo mądrą rzecz ,
że na świecie nie ma ludzi normalnych i nienormalnych ,
tylko są Ci pozamykani w zakładach i Ci którzy nie zostali przebadani ,,
nawiązując chyba żaden morderca nie ma równo pod sufitem
i patrząc na to co się dzieję w tych czasach to dopiero początek ,
tu w Polsce przydałby się taki rosyjski czarny delfin .
15 stycznia 2019 at 13:03
z tego co wiem w wiezieniu kazdy chce pracowac dla zabicia czasu. a co do pana stefana to na pewno to zaplanowal
15 stycznia 2019 at 15:34
Nie każdy chce pracować. Przestępcy często mają zasądzone zadośćuczynienia dla swoich ofiar lub alimenty i specjalnie nie podejmują pracy bo ich nie chcą spłacać.
15 stycznia 2019 at 11:56
Śmiech na sali z tym nie przyznawaniem się , koleś zaplanował zbrodnie idealna , mógł Adamowicza w tym dniu w każdej gododnej chwili pchnąć nożem i uciec w uliczkę , gdzie np. Adamowicz spacerował z puszka po długiej , ale on czekał na chwile gdzie będzie to gdzie będzie najwiecej oczu i kamer skierowanych na scenę , a to nie przyznawanie się teraz na policji to jest jego kolejny plan , plan udawania nie poczytnego , człowiek nie poczytalny działa pod wpływem emocji a nie z zaplanowania zbrodnia :/ Ciekawi Mnie oraz pewnie tysięcy ludzi , dlaczego i po co to było , czemu czekał na ten moment , i dlaczego akurat Adamowicz …
Prawdy się Nigdy nie dowiemy , dowiemy się tego co chcemy usłyszeć ….
Ze był nie poczytalny w tym momencie i działał pod wpływem emocji…
15 stycznia 2019 at 09:26
człowiek który planuje, obserwuje i napada na banki jest niepoczytalny. Litości. Nawrót choroby? Strasznie to słabe. Przez 5 lat z kolesiami pod celą wymyślił piekny plan i go zrealizował po wyjściu. Może ktoś go inspirował politycznie… Może ktoś mu pomagał…. MOże czytał fora pewnej partii…
Co do pobytu skazanych w ZK – teraz to mają wczasy na koszt podatnika. Powinni mieć nakaz pracy w najcięższych warunkach i nie ma przebacz. NIech budują drogi, budują części promów i przekopują Mierzeję gołymi rekami.
15 stycznia 2019 at 08:50
Trynkiewicz to ma takie warunki że nie jeden bardzo chętnie by tam zamieszkał.
15 stycznia 2019 at 08:04
W sumie jedno mnie ciekawi – jak ktoś może odpowiedzieć na pytanie „Czy przyznajesz się do zabójstwa XYZ? NIE” a kilka godzin wcześniej skacze po scenie i „obwieszcza” światu „ja to zrobiłem!”!?
15 stycznia 2019 at 09:26
Też mnie to zastanawia, przecież mają jego przyznanie się na scenie, było tylu świadków… Dziwne te prawo.
15 stycznia 2019 at 05:38
Czytając reportaż, aż nie mogę uwierzyć że człowiek który go napisał ma coś wspólnego z więziennictwem. Pan Stefan to zwyrodnialec i psychopata , to trzeba się zgodzić, ale co to znaczy? Nie poddał się resocjalizacji . Do wszystkich komentujących, strażników i tych którzy tak bardzo porównują szpitale do więziennictwa , W Polsce nie ma czegoś takiego jak system Resocjalizacji. Zamyka się w więzieniu na 24 h i pozwala się skazanemu na 1 h pójść na spacer spacer i na tym kończy się ,, resocjalizacja”. Pamiętamy sytuacje z Nowogardu jak więzień po odbyciu całej kary wyszedł na wolność zabił siostrę weaz z jej córką, Oczywiście kolejny zwyrodnialec, tylko nikt nie powiedział przy tym że on przed wyjściem siedział kilka miesięcy w odizolowanej kladce jak zwierzak, o jakiej resocjalizacji tu mowa. Reasumując : W Polsce i na całym świecie jest dużo zwyrodnialców , bandytów , psychicznie chorych, ale dopóki nie uświadomimy sobie że system więziennictwa to maszynka do zarabiania pieniędzy, takie rzeczy będą się działy. 14 stycznia stała się tragedia, zginął bardzo dobry człowiek, Wspólnie i w bólu przesyłamy kondolencje dla rodziny oraz najbliższych
15 stycznia 2019 at 05:04
Hujnia i nic wiecej.
15 stycznia 2019 at 02:32
Do psychiatrów,którzy będą badać PANA stefana
Dobrze że ktoś kto żyje z tym elementem na co dzień napisał po prostu prawdę,jak to wygląda,ta cała ,,resocjalizacja” niedorozwinięty umysłowo(chociaż nie do końca),jak wiemy miał plakietkę ,,media” czy coś takiego,idealnie rozpoczął atak,było 3,2,1… i on już biegł z kosą,dokładnie wiedział kiedy zaatakować,żeby nikt mu nie przeszkodził w ,,robocie”.Powiem tak,to było tak zgrane,zauważcie,że prezydenta mogłaby uchronić przed śmiercią tylko osobista ochrona(jeśliby taką miał),bo nikt nie miał szans zareagować,nikt się nie spodziewał czegoś takiego na ,,światełku do nieba”szczególnie że później gościu sobie jeszcze chodzi z kosą w łapie i nawet bierze mikrofon i coś pierdoli,że jest niewinny i najlepsze ,,obezwładnia” go…techniczny…(jedyny mężczyzna,dopiero on reaguje,zauważcie)nie wiem co on mu powiedział,ale napastnik bez walki odrzuca nóż i się kładzie,pewnie krzyknął POLICJA!!NA GLEBĘ!!czy coś takiego(ja przynajmniej bym tak zrobił)Mniejsza o większość,człowiek dostaje przynajmniej trzy ciosy śmiertelne nożem,jako że to prezydent,procedura jest inna niż w przypadku zwykłego szaraczka,bo zwykły szaraczek by się po prostu wykrwawił na tej scenie i umarł tego samego dnia,o pana prezydenta walczą najlepsi specjaliści,przepompowują 20 litrów krwi,ludzie krew oddają,niestety obrażenia były zbyt poważne,człowiek umiera.Teraz ,,sprawiedliwość”w rękach biegłych psychiatrów,którzy pewnie stwierdzą że morderca był niepoczytalny w chwili popełnienia zbrodni,bo jest ogólnie imbecylem i polityka mu zrobiła kisiel z mózgu albo jakieś inne lewackie gadanie.
Także szanowny klawiszu…on pewnie nawet nie będzie siedział w pierdlu,tylko gdzieś w psychiatryku,jedynie miejmy nadzieję że stamtąd nigdy nie wyjdzie..a pewnie wyjdzie niestety
P.S
Szkoda mi jego matki….jakoś tak
14 stycznia 2019 at 23:24
Bo za zabojstwo powinna byc kara smierci za gwałt tak samo i jeden i drugi raz dwa by się nauczyli doceniac życie a za kradzierze palce uciąć i by byl pprzadek i jeden z drugim by nie robili tego co robia te ludzi czeka na pszeszczepy na krew a w wiezieniach tyle nierobow za nasze pieniadze to zaraz by nie bylo przestępstw a Polskie prawo jest wobec tego słabe.
15 stycznia 2019 at 11:00
Ciekawe jakie byłoby twoje zdanie jeśli zostałbyś wrobiony w któryś z wymienionych czynów? Jeśli taka kara mogłaby Ciebie dosięgnąć.
Zauważ, że kary są wymierzane przez niedoskonałych ludzi, którzy mogą mieć różne pobudki do nadużywania nich.
14 stycznia 2019 at 23:24
Piekny komentarz,tyko czemu wlasnie tego w telewizji nie pokażą
14 stycznia 2019 at 23:20
„Kurwa stefan” wyjdzie, bo będzie miał głowę chorą i jebnie następnego…. a my zapłacimy za psychiatre, za badania, za lecenie, za dietę uspokajającą, za wyciszenie celi, za „niezdrowe żarówki”…. a on będzie miał wszystkich w dupie…. a klawisze mają co robić, bo trzeba kutasowi odpisać…
14 stycznia 2019 at 23:06
Każdy morderca jest chory. Choroba, to odchylenie od normy. Jak to karać/leczyć…całe szczęście nie muszę o tym decydować.
Ale sami jesteśmy sobie winni. Do ortopedy nie można się dostać, a co dopiero do psychologa albo psychiatry… Tylu rzeczom można by było zapobiec! Kwarantanna, to stary sposób zapobiegawczy.
14 stycznia 2019 at 23:03
Hmm, wydaje mi się, że UTYLIZACJA pana stefana to jedyne rozsądne postępowanie w zaistniałej sytuacji. Wierzę, że mój swiatopogląd oraz postrzeganie rzeczywistości jest skrajnie liberalne i idące z postępem. Nie mniej jednak, taki czyn, pomimo całej sympatii do standardów UE i właściwie całej Europy jest czymś dla mnie kompletnie niezrozumiałym! W USA, Donald i jego poprzednicy, nie znalezli podstaw aby takiego procederu – kara śmierci (fakt, wykonywana tylko w niektórych stanach), aby tego zakazać. Ten morderca, który się już nigdy nie zmieni, a zdecydowaną wiekszość życia będzie ukrywać się pod parasolem schozofremi (SMIEJĄC SIĘ NAM WSZYSTKIM W TWARZ!!!!!!!!!!!!), będzie mieć na wszystko wyjebane! Dodam tylko, na nasz wspólny koszt – bo przecież nie wypada, gnoja odstrzelić od razu.
ŻAŁOSNE!!!!!!!!!
Jakim był człowiekiem Pan Adamowicz, nie mnie oceniać. Miał wady jak każdy z nas. Może zrobił coś, co było wbrew prawu – nie mniej jednak, wyroku sądowego w tej sprawie brak. Tak czy inaczej, targnięcie się na czyjeś życie z pobudek czysto politycznych lub z wyimaginowanej niewinności (ponoć zabójca złapany został na gorącym uczynku, w trakcie napadu na jeden z 5 banków!!!!!!!!!!!!). Dlatego śmiem twierdzić, że w związku z czynem popełnionym przez tego 27-latka, po prostu ZAKOŃCZYŁBYM JEGO – nikomu (poza biednymi rodzicami) niepotrzebny żywot.
15 stycznia 2019 at 16:45
Zgadzam się. Na organy bydlaka. I nawóz. Pierwsza moja myśl…..Ale jakimi byśmy byli ludźmi??? Takimi samymi jak on. Tylko,że to nie rozwiązuje problemu,poniesienia kary za to co zrobił. Bo ta szuja nie tylko zabiła człowieka. To ścierwo zrobili to podczas eventu, który był symbolem dobra. Zjednoczenia. On skrzywdził wszystkich Polaków. Zdeptał wspólnotę i zgasił światełko do nieba. Jaka kara za to jest odpowiednia???! Nie wiem….
14 stycznia 2019 at 22:53
W Zakładzie Karnym funkcjonariusz jest nikim. System rozpasł skazanych, dał im prawa większe niż uczciwym obywatelom. Dzięki fanaberiom między innymi Rzecznika Praw Obywatelskich niedługo trzeba będzie skazanych tulic do snu i śpiewać im kołysanki. Nauczyli ich, że wszystko mają dostać natychmiast i nie ma tu miejsca na odmowę bo jak odmowa to zaraz skarga. Jedzenie za darmo ale przecież takie niedobre bo nie da się tego jeść gdyż jest w ocenie Pana więźnia zbyt mało mięsa w mięsie, już drugi raz w tygodniu dostał na śniadanie parówkę albo serek topiony co jest powodem by wpaść w histerię i kopać w drzwi od celi a przy tym zwyzywać funkcjonariuszy od najgorszych s……nów. W celi telewizor, DVD, x-box, magnetofon, garnki do gotowania… opłaty za energię ich nie interesują. Ogrzewanie też ich nie interesuje ma być ciepło. Potrafią zimą otworzyć okno i skarżyć się, że im zimno. Woda też jest powodem do skarg bo w ocenie wspaniałego skazanego jest zbyt gorąca lub chłodna. Do lekarza, specjalistów dowóz za darmo, wejście bez kolejki i oczywiście leki też za darmo. Za darmo bo przecież uczciwy obywatel za to zapłaci, bo jest murzynem charujacym na darmozjadów. Ta patologia jest uprawiana codziennie bo tak trzeba, bo takie są polecenia odgórnie…. Humanitaryzm. Jak ktoś powie że w więzieniu biją to umrę ze śmiechu. ZK naszpikowane są kamerami. Są napaści na funkcjonariuszy, funkcjonariusz jest opluwany, niejednokrotnie dokonywane są próby zastraszenia i kierowane groźby … Co w większości przypadków z tym jest robione? Nic… Stwierdza się…. ryzyko ZAWODOWE i upatruje winy we funkcjonariuszy, prowokacji. Im więcej delikwent dymi, robi zamieszania tym bardziej SW wokół niego skacze, żeby go zadowolić aby nie pisał skarg bo przełożeni z góry będą domagać się wyciągnięcia konsekwencji służbowych. Większość trafiajacych za kraty delikwentow nie jest zdolna do refleksji, chełpią się swoimi dokonaniami, swoją patologią, są bezkrytycznie. Szkoda słów…….
15 stycznia 2019 at 00:15
Czytam te wszystkie wypowiedzi i jestem po prostu w szoku.
14 stycznia 2019 at 22:38
Według mnie w tych szpitalach na takich oddziałach gdzie trzymają zabójców jest podobnie jak w więzieniu. Nie wydaje mi się, że jest tam komfortowo… I to w dodatku w otoczeniu takich ludzi typu Trynkiewcz. I nie wypuszczą go bo nie wypuszczają już takich miejsc.
14 stycznia 2019 at 22:27
A moim zdaniem to wszystko to ustawka partii politycznej- zlecenie, kara wyjdzie szybciej za dobre sprawowanie , a na koncie milion. Druga opcja taka że ustawka ma odsiedzieć ale tragicznie zginie w więzieniu (umrze)- będzie posprzatane.
15 stycznia 2019 at 08:57
Jesteś prezentem do nagrody złotego tupolewa im. A. Macierewicza
15 stycznia 2019 at 11:41
I jestem takiego samego zdania. Za gładko mu to poszło, bez problemu zrobił co miał zrobić..
15 stycznia 2019 at 15:04
Tego typu komentarze i myślenie to woda na młyn dla całego procesu dzielenia się społeczeństwa, i wrogiego nastawienia do siebie nawzajem. Szukanie wszędzie rządowych intryg jednej czy drugiej partii. Dorabianie teorii spiskowej do w zasadzie dość klarownej sytuacji – niezrównoważony psychicznie człowiek, w połączeniu z brakiem zasad moralnych (co pokazują jego wcześniejsze wyczyny, za które siedział pięć lat), urządza sobie wendetę. Nie będę dodawał, jakim rakiem współczesnego świata są wyssane z palca teorie spiskowe, oparte na „mi się wydaje”. Przy obecnym stanie naszej wiedzy odpowiedzialność za śmierć prezydenta Gdańska ponosi tylko zabójca.
14 stycznia 2019 at 22:07
w takich jak ta sytuacjach, które nie pozistawiają żadnych, podkreślam żadnych nawet najmniejszych wątpliwości, bardzo mocno zastanawiam się nad karą śmierci. ten oszolom sie nie zmieni, forma kary w postaci izolacji nic nie da, autor tekstu powyżej będąc klawiszem jasno wyraża się o istnieniu resocjalizacji, poprostu ona nie istnieje. skoro wszyscy o tym wiemy, to po co na siłę przez kolejne 100 lat czekać na wyjątek od normy, który nie nastąpi? … co do poczytalności sprawcy tego zabójstwa, nie wypowiadam sie bo dla mbie to zjawisko nie istnieje a dotego jest bardzo wygodnym usprawiedliwieniem dla tego i innych popaprańców, zwyrodnialców, morderców i pozostałego ścierwa!!!
15 stycznia 2019 at 13:28
Na organy przerobić !!!
16 stycznia 2019 at 20:04
Jak Tomasza Kalendę ?. Ja w Stefanie W. widzę człowieka. Bardzo smutne jest to, że ktoś nie zdąży się zakochać, mieć dzieci, wychować je, doczekać wnuków. Więc chciałbym dowiedzieć się czy Akta Sprawy Pana S.W. czasami już nie zniknęły albo czy nie zostały utajnione. Ucieszyłbym się gdyby niezależny dziennikarz utwierdził mnie w przekonaniu, że Stefan W. sam sobie, na własne życzenie odebrał przyszłość. Niestety mam ograniczone zaufanie do Państwa. Prawda jest sądowa i obiektywna a jedna z drugą nie musi iść pod rękę. 2+2 tylko w matematyce jest = 4. Wg prawa wynik wyjdzie taki, jaki kto ma w tym interes. Na moje oko zachowanie Stefana W. cały czas było nacechowane inteligencją, choćby szybkie poddanie się i położenie na ziemi a przecież mógł kosa dalej walić na lewo i prawo. Do tego zaatakował tuż po silnym rozbłysku światła. Mnie coś tu śmierdzi a ustaleniom dziennikarskim zaufam. Bo nawet to czy pisał odwołania, władza nie potrafi ze sobą uzgodnić. Co innego mówi minister Ziobro a co innego Kancelaria Prezydenta.
15 stycznia 2019 at 16:24
Od dawna jestem za kara śmierci w najbardziej drastycznych i niebudzacych wątpliwości co do winy przypadkach, a taki chyba właśnie mamy. Jeśli Stefan dostanie 25 lat, to jak wyjdzie będzie miał zaledwie 52 lata, prawdopodobnie nie odnajdzie się w rzeczywistości i znowu zrobi coś głupiego. Takich trzeba na zawsze wyeliminować ze spoleczenstwa.
14 stycznia 2019 at 21:33
„Pan” Stefan w tej chwili zeznaje – tak, aby system uznał go za chorego psychicznie. Robi to tak konsekwentnie, że trudno opędzić się od myśli, że to realizacja wcześniej podpowiedzianego planu…
Co również oznacza, że przeleży kolejne kilka lat za pieniądze moje, wasze a także Pawła Adamowicza – tyle, że w bardziej komfortowych warunkach, niż gdyby był skazany na pobyt w ZK.
I oznacza, że wyjdzie, kiedy kilku psychiatrów, na podstawie ustalonych przez samych siebie, rozmytych kryteriów, uzna, że mają go dość.
15 stycznia 2019 at 10:27
Chora jest myśl o ‚podpowiedzianym planie’. Psychol i tyle. Produkt nie przemyślanego systemu. Władza sama go sobie wyhodowała olewając widoczną potrzebę zmian w SW.
14 stycznia 2019 at 20:34
Wątpię że wyjdzie dostanie dożywocie jestem tego pewny.
15 stycznia 2019 at 07:17
na rp.pl piszą, że w więzieniu zdaignozowano u niego schizofrenie. Jesli miał remisję w czasie której zabił, może być nawet tak, że uniknie kary (ale politycznie zrobią wiele by nie uniknął)
15 stycznia 2019 at 12:37
UPOLITYCZNIENI KLAWISZE KTÓRZY GNĘBILI TEGO STEFANA SĄ ODPOWIEDZIALNI ZA TO..I MAM NADZIEJE ŻE SŁUŻBY TO WYJAŚNIĄ BO TO TRUDNE NIE BĘDZIE.JASNE ŻE NIEPOTRZEBNIE ZGINĄŁ CZŁOWIEK.każdy z nas chce żyć.każdy z mas ma rodzinie,dzieci.plany i marzenia.a to że torturowali go w więzienie to w to mu wierzę i napewno wszystko jest latwe do zweryfikowania.nawet jak już zacierają ślady w aresztach i ZK
15 stycznia 2019 at 10:10
Nie dostanie, już piszą że jest chory na schizofrenię.
15 stycznia 2019 at 14:11
Nie ma czegoś takiego. Wyjdzie, być może po 25, być może po 30, ale wyjdzie. Chyba, że współwięźniowie nie dadzą…
15 stycznia 2019 at 15:54
Czemu maja niby nie dac xD?
15 stycznia 2019 at 17:01
Ty żyjesz na planecie o nazwie Dobre Samopoczucie. Dożywocie w Polsce to w praktyce 25 lat. Wyjdzie mając 52 lata. Na poczet kary zaliczą mu okres tymczasowego aresztowania. Dostanie do zapłaty zadośćuczynienie dla rodziny ofiary, której nigdy i tak nie zapłaci bo niby z czego? Fikcja. I to wszystko i tak tylko w przypadku, jeśli biegli nie orzekną że w momencie popełniania czynu zabronionego (ach ta prawnicza nomenklatura), był w stanie ograniczonej poczytalności i nie mógł rozeznać znaczenia swoich czynów. A przecież się leczył psychiatrycznie, więc zrobienie z niego wariata jest bardzo prawdopodobne. A to z automatu, oznacza umorzenie postępowania, i skierowania go przymusowe leczenie w zakładzie zamkniętym. I to wcale nie oznacza ze do końca życia, tylko do czasu ustania przyczyn osadzenia w zakładzie zamkniętym. Czyli wyleczenia.
Gościu co jeździł po molo i monciaku już daaawno jest na wolności, nawet mu prawko oddali. Tak że tego. Życzę powodzenia…
15 stycznia 2019 at 17:04
Wyjdzie na 100%